סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים')

מוטוריקה, יציבה, אורטופדיה והשמנת-יתר ילדים, נוער ומבוגרים

סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים')

שימו לב: לרשותכם באתר מוטוריקל שמונה דפים מרכזיים בנושא סרבול מוטורי/ טיפול בסרבול מוטורי/ שיפור קואורדינציה מוטורית/ קואורדינציה בנהיגה. מומלץ לבקר בכולם (רצוי בסדר הבא):

  1. טור קצר מאת אייל בנושא סרבול מוטורי במקומוני השרון (הדף עדיין באתרנו הישן) כולל רקע קצר, כדי 'להיכנס לעניינים'.
  2. דף סרבול מוטורי מסורבלות מוטורית קשיי קואורדינציה סרבול תנועתי קואורדינציה ילדים/ סרבול מוטורי אצל מבוגרים שיפור קואורדינציה (מהי קואורדינציה? כיצד באה לידי ביטוי ביומיום? יתרונות שיטתנו בפיתוח קואורדינציה, ניתוח מיומנות רכיבה על אופניים…)
  3. *טיפול בסרבול מוטורי | סרבול מוטורי טיפול, בגישה מדעית, בלעדית ומובילה במוטוריקל (אחת מגולות הכותרת של פיתוח שיטת מוטוריקל. גישה חדשנית, המשנה את תפיסות העולם הקיימות ב- פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים!)
  4. הילד המסורבל: ביטוי יומיומי במגוון רחב של תחומי תפקוד (הדף יורחב ויעודכן בקרוב!)
  5. נפילות אצל ילדים נפילות מרובות אצל ילדים ילד נופל הרבה ילד נופל מאופניים ילד מרבה ליפול
  6. קואורדינציה בנהיגה/ שיפור קואורדינציה בנהיגה (לא מצליח לעבור טסט | קושי במעבר טסט | לא מצליח לעבור טסט עזרה),
  7. סרבול בריצה ריצה מגושמת | הליכה מגושמת,
  8. מאמרו של אייל: מאמר סרבול מוטורי התפתחותי | דיספרקסיה מוטורית | דיספרקסיה טיפול | דיספרקסיה אוטיזם (מאמר מקצועי. מומלץ להיכנס אליו רק לאחר ביקור בדפים הקודמים…)

✅ בתוך כל דף, תמצאו קישורים לדפים רלוונטיים נוספים (ע"פ ההקשר) כדוגמת חציית קו אמצע, התמצאות במרחב, שיווי משקל, היפוטוניה אצל ילדים, ויסות כוח, יציבה לקויה ועוד… מומלץ לבקר גם בהם לקבלת תמונה מלאה! 

✅ לנוחותכם, ברוב הדפים (מרשימת הדפים 1-8 לעיל) מצוי קישור שיחזיר אתכם לדף הנוכחי. הקישור מודגש בכחול ונראה כך:  "הגעתם ישירות לדף הנוכחי? ראו ראשית דף סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים ('תוכן עניינים')"

*הגעתם לדף הנוכחי ע"י חיפוש "בעיות מוטוריות אצל ילדים"? בעיות מוטוריות עשויות לבוא לידי ביטוי בספקטרום רחב של תפקודים, וכתוצאה ממגוון רחב של לקויות במערכות החישה השונות, או כתוצאה מ אינטגרציה סנסורית/ אינטגרציה חושית תנועתית לקויה. בקרו בדף שיטת מוטוריקל (עדיין באתרנו הישן) בו תמצאו סקירה של בעיות מוטוריות אצל ילדים.

מדוע איננו מחוברים לוואטסאפ??

תוהים מדוע איננו מחוברים לוואטסאפ? ההסבר לכך פשוט: לתפיסתנו, כל פעולה של הקלדה ממושכת בסמארטפון נחשבת להרסנית במיוחד ל- יציבה ולעמוד השדרה! מגיעים אלינו במשך השנים מטופלים רבים (נערים/ אנשי הייטק) בעלי יציבה לקויה/ יציבה לא נכונה, עם סימפטומים קשים של כאבי צוואר/ כאבי צוואר וכתפיים על רקע שימוש (אפילו סביר) באפליקציות המבוססות על העברת מסרים בהקלדה. מוזמנים להיכנס לדף קיפוזיס טיפול/ טיפול בקיפוזיס ולגלות מידע חשוב נוסף!


המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לילדכם "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי, טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי, משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה.. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים/ חיזוק חגורת כתפיים לילדים) זריזות, מהירות, קואורדינציה לילדים ועוד…

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (שיפור דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! ("כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר!").

המטריה המוטורית של מוטוריקל המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות ובכל עונות השנה 🙂

*המטריה המוטורית ® היא סלוגן שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!

ראו גם: סימן מסחר | סלוגן לעסק | סלוגן שירות | סלוגן לעסק דוגמאות | סלוגנים מנצחים | סלוגנים טובים | סלוגנים בעברית

סרבול מוטורי התפתחותי: דף התמצאות וריכוז נושאים- חזרה לראש הדף